Oprogramowanie SyKOF Budżet umożliwia całościowe zarządzanie projektami oraz zadaniami realizowanymi przez przedsiębiorstwo. Dostępne w całym systemie ERP SyKOF wielowymiarowe wszechstronne analizy pozwalają na stworzenie zindywidualizowanego zestawu raportów i sprawozdań zawierających informacje potrzebne do podejmowania decyzji na każdym szczeblu zarządzania. Dodając do tego możliwość tworzenia budżetów z dowolną, wybraną przez użytkownika szczegółowością (cała firma, poszczególne MPK, kontrakt, zlecenie) i możliwość budowania własnych raportów obrazujących stopień realizacji budżetu użytkownik otrzymuje narzędzie do sprawnego kontrolowania przedsiębiorstwa w każdym z obszarów działalności. Wbudowane funkcje systemu eliminują potrzebę korzystania z narzędzi zewnętrznych w zakresie raportowania i zarządzania projektami. Przez to znacznie obniżają się koszty wdrożenia, a wszelkie informacje przetwarzane są w czasie rzeczywistym.